צ'כיה Czech Republic

טיול מומלץ מפה טיפים מקומות לינה מסעדות מזג האוויר תחבורה עלויות תמונות

 


צ'כיה הינה מדינה מיוחדת הידוע בזכור העיר פראג המרשימה הפופולארית למטייל הישראלי בזכות מבנים מרשימים, רחובות ססגוניים, קניות, אוכל ובירה מצוינת. בצ'כיה יש מקומות יפים גם מחוץ לפראג שלא נפגעו במלחמות ושוחזרו לפאר של התקופה הגותית והברוק, והרים בהם אפשר לעשות טיולים ברגל.
בירת צ'כיה מכונה גם "העיר הזהובה". מומלץ לסייר בעיר הקטנה (Malá Strana). כדאי לבקר בגן של ארמון ולדשטיין (Waldstein), להמשיך לכיכר העיר הקטנה (Malostranské) ולעלות על גשר קארל (Karlův most). מומלץ לבקר בכנסיית הגברת המנצחת (Kláster Prazského jezulátka) בה נמצא הפסל של הילד הקדוש של פראג. אפשר לעלות עם רכבל לפטרין (Petřín) ממנו יש מבט יפה, לבקר במצפה שבמקום, לטייל בגן ולרדת דרך הפארק חזרה.
מומלץ לעלות לרובע המצודה (Hradčany), לבקר בכנסיית לורטה (Loreta) עם אוסף מרשים של עבודות מורכבות מזהב, נחושת ויהלומים. כדאי לסייר בארמון המלכותי (Pražský hrad) ולבקר בקתדראלה סאן ויטוס (St. Vitus). מומלץ להמשיך ל"סמטת הזהב" (Zlatá ulicka),לבקר במוזיאון הילדים, לראות את הבית של קפקא (Kafka) הסמוך ולהגיע לנקודת התצפית על העיר בסוף הרחוב.
מומלץ לטייל בעיר העתיקה (Staré Město), לעבור בגשר קארל (Karlův most) עם פסלי הקדושים הנוצריים. ניתן להבחין בכיתוב בעברית "קדוש קדוש" על גבי צלב על הגשר. אפשר להגיע לבית הרוקד הנמצא ליד הנהר, מבנה מודרני מרשים. מומלץ לטייל ברחובות הצרים של הרובע עד לכיכר העיר (Staroměstská) שם ניצב השעון האסטרונומי (Astronomical clock) שפעם בשעה יוצאים מתוכו שליחים שמסתובבים. מומלץ לעלות לתצפית מהמגדל, לראות את הפסל של יאן הוס (Hus Monument), ואת כנסית הנחושת (Týn Church) עם המגדלים. מהכיכר מומלץ ללכת במדרחוב (Celetná) עד מגדל "אבק השרפה" (Týnský chrám), לידו נמצאים אולמי תיאטרון ורחוב הקניות הפופולארי (Na přícopě). אם ממשיכים ברחוב מגיעים לכיכר המרכזית ווצלב (Václavské náměstí)  שבקצה שלה נמצא המוזיאון הלאומי. מומלץ לטייל ברובע היהודי (Židovská), אליו מגיעים מכיכר העיר (Staroměstská) דרך רחוב פריס (Pařížská) עם הבתים היפים. כדאי לבקר בבתי הכנסת: אלטנוי (Altneuschul), קלאוס (Klausen),
והספרדי (Španělská)בבית הקברות (Starý židovský hřbitov), המוזיאון היהודי, ובבית הכנסת פנקס (Pinkasova) בו נמצאים אתרי הנצחה לנספים בשואה.

מומלץ לבקר ברובע וישהראד (Vyšehrad) הנמצא על צוק ממנו ניתן לצפות על פראג ונהר הוולטאבה (Vltava). כמו כן כדאי לבקר בבית הקברות המרשים שבמקום. בערב מומלץ לבקר בפארק עם מופע המזרקות (Křižíkova fontána) המרשים.


אפשר לבקר בארמון קרלשטיין (Karlštejn hrad) שנראה מרשים מרחוק עם הצריחים הבולטים או בארמון קונופישטה (Konopiště) בו יש תצוגה גדולה של חיות שניצודו על ידי הנסיך פרנץ פרדיננד.
קוטנה הורה (Kutná Hora) היא עיירה בה יש מכרה כסף מימי הביניים שאפשר לבקר בו, לסייר ברחובות הצרים ולבקר בקתדראלת ברבורה הקדושה (Barbora).
מומלץ לסייר בגטו טרזיינשטט (Theresienstadt) אליו נלקחו יהודי צ'כוסלובקיה והונגריה בתקופת השואה, לבקר במוזיאון העיר המרגש שהיה מבצר צבאי.

 
קרלובי וארי (Karlovy Vary) היא עיירת נופש מפורסמת בזכות המרחצאות ואתרי המרפא. מומלץ לטייל במדרחוב, לראות את הקולונדה (Colonnades) ואת המבנים המפוארים בסגנון קלאסי. העיירה נמצאת בעמק מיוער על שפת נהר טפלה (Teplá). כדאי לעלות לנקודת התצפית ליד הצלב (Stará louka) ממנה יש מבט פנורמי יפה לסביבה.
אפשר לבקר בארמון לוקט (Loket) בעיירה סמוכה. מריאנסקה לזנה (Mariánské Lázně) היא עיירת מרפא מרשימה בה מומלץ לטייל בפארקים היפים, לראות את המבנים המיוחדים, לסייר לאורך הקולונדה (Kolonáda) ולבקר בכנסיה הרוסית.

 
צ'סקי קרומלוב (Český Krumlov) היא עיירה קסומה עם בתים יפים וצבעונים שהשתמרו במשך השנים. מומלץ לטייל ברחובות העיר העתיקה, בכיכר המרכזית עם בית העירייה, והארמון. צ'סקי בודוביצה (České Budějovice)
הסמוכה היא עיירה קטנה בדרום בוהמיה עם עיר עתיקה (Staré město) שמורה
הידועה בזכות הבירה המפורסמת, באדוויזר (Budweiser).

 

אפשר לבקר ב"הרים הגבוהים" (Krkonoše) בצפון צ'כיה, אזור נופש בקיץ וסקי בחורף. מומלץ לעשות טיולים רגליים בשבילים הרבים המסומנים, ליהנות מהטבע היפה, שילוב של יער, נהרות זורמים, כרי דשא, ונקודות תצפית לרוב. אפשר ללון באחד מהעיירות הנופש שפינדלרוב מלין (Špindlerův Mlýn) או פץ פוד סניז'קוב (Pec pod Sněžkou).
מומלץ לבקר בעיר ייצ'ין
(Jičin) לסייר בכיכר המרכזית (Valdštejnovo náměstí), לעלות לתצפית על הכיכר ממגדל (Valdická brána) ולבקר בבית הכנסת המשוחזר. אפשר לבקר בעיירת המרפא יינסקה לזנה (Janské Lázně) ולסייר בקולונדה. מומלץ לטייל בעיר הראדץ קרלובה (Hradec Králové) בכיכרות הנחמדות, לבקר במוזיאון לאומנות מודרנית (Galerie moderního umění) ולסייר בגן הוורדים ולראות את הכנסייה הבנויה מעץ בעלת צורה מיוחדת. כדאי לבקר במוזיאון של זכוכית ותכשיטים (Muzeum skla a bižuterie) בעיר יבלונץ נד ניסו (Jablonci nad Nisou).


 

הטיול המומלץ בצ'כיה (ברכב שכור)
יום 1 -  טיסה לפראג Prague
יום 2 -  טיול בפראג Prague סיור בעיר הקטנה, ביקור בגן ארמון ולדשטיין, סיור בכיכר העיר הקטנה עד לגשר קארל. ביקור בכנסייה של הגברת המנצחת עם הפסל של הילד הקדוש של פראג. עליה עם רכבל לפטרין, ביקור במצפה, טיול בגן וירידה דרך הפארק לעיר. מעבר בגשר קארל, טיול בעיר העתיקה ברחובות הצרים של הרובע עד לכיכר העיר, עליה לתצפית מהמגדל. סיור במדרחוב עד מגדל "אבק השרפה" והמשך הליכה ברחוב הקניות עד לכיכר המרכזית ווצלב.
יום 3 -  טיול בפראג Prague סיור ברובע המצודה, ביקור במנזר לורטה, הליכה וביקור בארמון המלכותי ובקתדראלה סאן ויטוס. סיור בסמטת הזהב,ביקור במוזיאון הילדים, ומבט יפה על העיר מנקודת התצפית בסוף הרחוב. ביקור ברובע וישהראד עם מבט על פראג ונהר הוולטאבה. סיור בבית הקברות המרשים.
יום 4 -  טיול בפראג Prague ברובע היהודי, אליו מגיעים מכיכר העיר דרך רחוב פריס עם הבתים היפים. ביקור בבתי הכנסת:אלטנוי, קלאוס והספרדי ובבית הקברות. ביקור במוזיאון היהודי, ובית הכנסת פנקס עם אתרי הנצחה לנספים בשואה. בערב ביקור בפארק עם מופע המזרקות המרשים.
יום 5 -  ביקור בארמון קרלשטיין Karlštejn hrad ובעיירה קוטנה הורה Kutná Hora נסיעה וביקור בארמון קרלשטיין. נסיעה וסיור בעיירה קוטנה הורה, ביקור במכרה הכסף וסיור ברחובות הצרים של העיירה. חזרה לפראג.
יום 6 -  סיור בגטו טרזיינשטט Theresienstadt נסיעה וסיור בגטו, ביקור במוזיאון. חזרה לפראג.
יום 7 -  נסיעה מפראג Prague לקרלובי וארי Karlovy Vary וטיול בעיירת המרפא סיור במדרחוב ובקולונדה עם המבנים המפוארים. עליה לנקודת התצפית ליד הצלב למבט על העמק והעיירה.
יום 8 -  טיול במריאנסקה לזנה Mariánské Lázně נסיעה וסיור בעיירת המרפא, טיול בפארקים היפים, סיור לאורך הקולונדה, ביקור בכנסיה הרוסית. חזרה לקרלובי וארי.
יום 9 -  נסיעה מקרלובי וארי Karlovy Vary לצ'סקי בודוביצה České Budějovice וטיול בעיירה החמודה, סיור בעיר עתיקה השמורה.
יום 10 - טיול בצ'סקי קרומלוב Český Krumlov נסיעה לעיירה המרשימה, טיול ברחובות בין הבתים היפים והצבעונים, סיור בכיכר המרכזית עם בית העירייה, והארמון. נסיעה חזרה לצ'סקי בודוביצה.
יום 11 - נסיעה מצ'סקי בודוביצה České Budějovice לפראג Prague.סיור בעיר והשלמת קניות.
יום 12 - טיסה חזרה מפראג Prague או נסיעה צפונה לנופש וטיולים בטבע בהרים הגבוהים.

 

 

המלצות לטיולים קצרים בצ'כיה:
4-6 ימים: פראג - ארמונות, בתי כנסת, אוירה ואוכל (צהוב)
1-2 ימים: אזור פראג - קרלשטיין, קוטנה הורהטרזנשטאט (אדום)
2-3 ימים: מערב צ'כיה -  קארלובי וארי, מריאנסקה לזנה (כחול)
1-3 ימים: דרום צ'כיה - צ'סקי קרומלוב (ירוק)
2-4 ימים: צפון צ'כיה - טיולים בהרים (חום)
 
בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: פראג, קארלובי וארי.
אפשר לשלב טיול בצ'כיה עם ביקור במדינות שכנות: דרזדן או חבל בווריה בגרמניה פרטים על גרמניה», אוסטריה בדרום פרטים על אוסטריה», ברטיסלאבה וסלובקיה במזרח פרטים על סלובקיה», פולין מצפון פרטים על פולין».

 

טיפים
1. העונה המומלצת לטיול בצ'כיה היא בחודשי הקיץ: מאי - אוקטובר בהם מזג האוויר נעים.
2. קיימת טיסה ישירה מישראל לצ'כיה.
3. הדרך הנוחה ביותר לטייל היא עם רכב שכור. אפשר לטייל באמצעות תחבורה ציבורית: רכבות, אוטובוסים, מוניות.
4. למטיילים לא נשקפת כל סכנה אישית בצ'כיה והיא נחשבת למקום בטוח.
5. צ'כיה נחשבת למקום לא יקר למטייל הישראלי והוא יעד פופולארי מאוד בעיקר העיר פראג.
6. המטבע המקומי הוא קרונה צ'כית. הדרך הנוחה ביותר היא להמיר איורו או דולרים מזומן בנקודות ההחלפה. כאמצעי ביטחון מומלץ לקחת כרטיס אשראי בינלאומי שמאפשר להוציא כסף מקומי בכספומטים.
7. אפשר לקנות כל דבר בחנויות הרבות ובמרכזי הקניות של צ'כיה.
8. צ'כיה נחשבת בטוחה מבחינה בריאותית, אין סיכונים מיוחדים ואין צורך בחיסונים.
9. השפה הרשמית היא צ'כית ורוב הצעירים והאנשים שעובדים בתחום התיירות מדברים אנגלית.
10. אפשר לקבל אישור כניסה לצ'כיה בשדה התעופה והוא תקף לכל ארצות האיחוד האירופי. 

 

מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 100
50-100€
פחות מ- 50€

 

דרוג
מלון
כתובת
מספר טלפון
  פראג Prague    
A - Ventana Hotel Prague
אתר המלון

420-221-776600
.
A -  Hotel Kings Court Prague
אתר המלון

U Obecniho domu 3
המלצות מטיילים

420-224-222888
. 
A -
Prague Marriott Hotel
אתר המלון

V Celnici 1028/8
המלצות מטיילים

420-222-888888
.

 

מסעדות מומלצות    
מסעדות 
כתובת
מספר טלפון
פראג Prague    
GamberoRosso 
אתר המסעדה 

Jakubská 744/4
המלצות מטיילים 

420-224-829091

Pasta fresca 
אתר המסעדה 

Celetná 11
המלצות מטיילים 

420-224-230244

Como restaurant & café 
אתר המסעדה 

Václavské nám. 818/45
המלצות מטיילים 

420-222-247240

George Prime Steak 
אתר המסעדה 

Platnéřská 111/19
המלצות מטיילים 

420-226-202599

La Finestra 
אתר המסעדה 

Platnéřská 90/13
המלצות מטיילים 

420-222-325325

רוב המסעדות בצ'כיה מגישות אוכל מצוין, מרכז אירופאי או בינלאומי זול וטעים. גם בתי הקפה טובים עם עוגות מצוינות.

 

חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי 
חברה 
פרטים
השכרת רכב
Rent Car 
אתר החברה

 

  תמונות מצ'כיה  
תצפית מהמגדל בעיר העתיקה בפראג הנוף של שפינדלרוב מלין מבט על צ'סקי קרומלוב
     
מבט פנוראמי של קוטנה הורה קרלובי וארי ארמון קרלשטיין

 

בית בקרלובי וארי מגדל אבק השרפה בפראג הילד הקדוש של פראג מבנה במריאנסקה לזנה

 

הקולונדה במריאנסקה לזנה מבט על שפינדלרוב מלין פראג מגבעת וישהראד
     
הבית הרוקד בפראג הדמיה של עבודה בכסף בקוטנה הורה הכיכר המרכזית בצ'סקי בודוביצה
     
 מבט על צ'סקי קרומלוב בתי הכנסת אלטנוי בפראג  אזור ההרים הגבוהים