בולגריה Bulgaria

טיול מומלץ מפה טיפים מקומות לינה מסעדות מזג האוויר תחבורה עלויות תמונות

 


מדינה הנמצאת בדרום מזרח אירופה, ידוע באתרי הנופש ליד חוף הים השחור ובהרים בהם יש מסלולי הליכה רבים ביער. המקום מתפתח ואתרי התיירות משתכללים, יחד עם כפרים מסורתיים, כנסיות עתיקות ואוכלוסיה ידידותית.

 

אזור המערב

בסופיה (Sofia) הבירה מומלץ לטייל במרכז ההיסטורי עם המבנים המרשימים והכנסיות היפות, לבקר בקתדרלת אלכסנדר נבסקי (Alexander Nevsky). כדאי לעלות עם רכבל על הר ויטושה (Vitosha) ממנו יש נוף יפה ולעשות במקום טיולים ברגל. אפשר לבקר בכנסייה בויאנה (Boyana Church) עם פרסקאות עשירים שבדרום העיר.

כדאי לסייר בהרי רילה (Rila Mountains) שמדרום לסופיה ולבקר במנזר רילה (Rila Monastery) הגדול והמרשים המעוטר בציורים יפים. באזור אפשר לבקר בכפרים ציוריים ולטייל ברגל בשבילים שביערות. אפשר לבקר גם באתר הסקי בורובץ (Borovets). מומלץ לבקר בעיר פלובדיב (Plovdiv), לטייל ברחובות הציוריים של העיר העתיקה המשוחזרת. כדאי לסייר בתיאטרון הרומי המרשים ובמסגד מימי הביניים. אפשר לבקר במוזיאון האתנוגראפי (Ethnographic museum) עם בתי העץ משוחזרים.

אפשר לנסוע דרומה ולטייל בהרי רודופי (Rhodope) בין הכפרים הציורים, אתר הסקי, מנזרים מבודדים.

אפשר לבקר במערת הנטיפים לדניקה (Ledenika Cave) הענקית שמצפון לסופיה ולטייל ברגל ביער עם הצמחים העבותים, פרפרים צבעוניים וציפורים. אפשר לנסוע מזרחה לטייל בעיר פלבן (Pleven) ולבקר בפנורמה המשחזרת את גבורה במלחמה.


 

אזור הצפון

כדאי לבקר בעיר וליקו טרנובו (Veliko Tarnovo) עם בתי האבן היפים התלויים על דופן מצוק. מומלץ לטייל בעיר העתיקה בין הסמטאות הצרות, לבקר במצודת צ'ארבץ (Tsarevets Citadel) הנמצאת על גבעה ונהר ינטרה (Yantra River) זורם מסביב לה. כדאי לחזור בערב למצורה כדי לראות את המופע האור-קולי. אפשר לבקר באחד מהמוזיאונים בעיר. אפשר לבקר בכפר ארבנסי (Arbansi) הסמוך, בו נמצאים מנזרים, כנסיות עתיקות ורחובות צרים והיסטוריים.

מומלץ לסייר בעיר שומן (Shumen), לטייל במדרחוב הנחמד, לבקר במסגד המוסלמי ולסייר באנדרטת 1300 השנים (Monument to 1300 Years of Bulgaria) הענקית. מומלץ לנסוע צפונה ולבקר בעיר רוסה (Ruse) הנחמדה שעל שפת הדנובה על הגבול עם רומניה.


 

ורנה (Varna) היא עיר קיט לחופה של הים השחור, בה מומלץ לטייל ברחובות העיר העתיקה. אפשר לבקר במוזיאון הארכיאולוגי (Archeological Museum). מצפון לורנה נמצאת עיירת הנופש חולות הזהב. מומלץ לסייר בעיירת הציורית נסבר (Nessebar) שמדרום לורנה, לטייל בעיר העתיקה בסמטאות הצרות עם הבתים הציוריים והכנסיות הקטנות. כדאי לסייר בעיר בורגס (Burgas) ובעיירת הנופש סאני ביץ' הסמוכה בה יש מלונות רבים, טיילת על שפת הים עם חנויות ומסעדות רבות. באזור אפשר לבלות בשני פארקי מים מומלצים: (Aqua Paradise Nessebar) ו- (Action Aquapark).


 

הטיול המומלץ בבולגריה (ברכב שכור)

יום 1 -  טיסה לסופיה Sofia

יום 2 -  טיול בסופיה Sofia במרכז ההיסטורי עם המבנים המרשים והכנסיות היפות, ביקור בקתדרלת אלכסנדר נבסקי. עליה עם רכבל על הר ויטושה ממנו יש נוף יפה וטיול ברגל בסביבה. ביקור בכנסייה בויאנה עם פרסקאות עשירים שבדרום העיר.

יום 3 -  נסיעה מסופיה Sofia לפלובדיב Plovdiv וביקור במנזר רילה Rila Monastery, מבנה של ארבע קומות בנוי בצורה מלבנית סביב חצר ומעוטר בציורים יפים. טיול רגלי קצר בשבילים שביערות הרי רילה. נסיעה לפלובדיב.

יום 4 -  טיול בפלובדיב Plovdiv ברחובות הציוריים של העיר העתיקה. סיור בתיאטרון הרומי ובמסגד מימי הביניים, ביקור במוזיאון האתנוגראפי עם בתי העץ המשוחזרים.

יום 5 -  נסיעה מפלובדיב Plovdiv לוליקו טרנובו Veliko Tarnovo וביקור בוליקו טרנובו. נסיעה דרך העיר סטארה זגורה Stara Zagora. סיור בעיר העתיקה של וליקו טרנובו בין הסמטאות הצרות ובתי האבן היפים. ביקור במצודת צ'ארבץ הנמצאת על גבעה ובילוי בערב במופע האור-קולי שבמצודה.

יום 6 -  נסיעה מווליקו טארנובו Veliko Tarnovo לורנה Varna וביקור בכפר ארבנסי Arbansi עם המנזרים, הכנסיות העתיקות והרחובות הצרים.

יום 7 -  טיול בחוף הים השחור נסיעה מורנה לנסבר, טיול בסמטאות הצרות של העיר העתיקה. סיור בטיילת בעיירת נופש סאני ביץ' וביקור בעיר בורגס. נסיעה חזרה לורנה.

יום 8 -  נסיעה לורנה Varna לרוסה Ruse טיול ברחובות העיר העתיקה של ורנה. נסיעה לעיר שומן, סיור במדרחוב הנחמד, ביקור במסגד המוסלמי וסיור באנדרטת 1300 השנים. נסיעה לרוסה וטיול בעיר הנחמדה שעל שפת הדנובה.

יום 9 -  נסיעה מרוסה Ruse לסופיה Sofia דרך פלבן Pleven וביקור בפנורמה המשחזרת את גבורת הבולגרים במלחמה. נסיעה לסופיה.

יום 10 - טיסה מסופיה Sofia.

 

מפת בולגריה

המלצות לטיולים קצרים בבולגריה:

2-5 ימים: אזור המערב - ערים, הרים מנזרים (צהוב)

3-5 ימים: אזור הצפון - ערים היסטוריות, הרים (ירוק)

2-3 ימים: חוף הים - אתרי נופש, עיירות ציוריות (אדום)

 

בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: חוף הים, הרים.

אפשר לשלב טיול בבולגריה עם ביקור במדינות שכנות: טיולי טבע ונוף ברומניה פרטים על רומניה».

 

טיפים

1. העונה המומלצת לטיול בבולגריה היא בחודשי אביב וקיץ: אפריל - אוקטובר בהם מזג האוויר נעים.

2. קיימות טיסות ישירות מישראל לסופיה ולורנה ובעונה לבורגס.

3. הדרך הנוחה ביותר לטייל היא עם רכב שכור. אפשר לטייל גם בתחבורה ציבורית: רכבות ואוטובוסים שמגיעים למקומות המרכזים ולשלב עם טיולים מאורגנים מקומיים.

4. למטיילים לא נשקפת כל סכנה אישית בבולגריה והיא נחשבת למקום בטוח.

5. בולגריה נחשבת למקום זול יחסית למטייל הישראלי, והיא יעד פופולארי בעיקר לנופש בעונת הקיץ.

6. המטבע המקומי הוא לבה. הדרך הנוחה ביותר היא להמיר איורו או דולרים מזומן בנקודות ההחלפה. כאמצעי ביטחון מומלץ לקחת כרטיס אשראי בינלאומי שמאפשר להוציא כסף מקומי בכספומטים.

7. אפשר לקנות כל דבר בחנויות הרבות ובמרכזי הקניות של בולגריה.

8. בולגריה נחשבת בטוחה מבחינה בריאותית, אין סיכונים מיוחדים ואין צורך בחיסונים.

9. השפה המדוברת היא בולגרית והכתב הוא באותיות קיריליות. חלק מהצעירים והאנשים שעובדים בתחום התיירות מדברים אנגלית.

10. אפשר לקבל אישור כניסה ל בולגריה בשדה התעופה והוא תקף לכל ארצות האיחוד האירופי.

 

מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 150€ 80-150€ פחות מ- 80€

 

דרוג מלון כתובת מספר טלפון
  בורגס Burgas    
B -

Ivana Palace Hotel


 

Sunny Beach Complex

המלצות מטיילים 


 

359-55-424130


 

 

מסעדות מומלצות    
מסעדה כתובת מספר טלפון
רוב המסעדות בבולגריה טובות אם אוכל מזרח אירופי עשיר, לכן מומלץ לבחור לפי המקומות בהם נמצאים סועדים מקומיים רבים. 

 

חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי חברה פרטים
השכרת רכב
Rent Car
אתר החברה

 

  תמונות מבולגריה  
קתדרלת אלכסנדר נבסקי בסופיה הרי רילה המדרחוב בבורגס
     
הרי רודופי העיירה נסבר מבנה אופייני בכפרים
     
מבט על בורגס והים השחור כנסיה בבולגריה החוף בסאני ביץ'
     
מבנה אופייני בפלובדיב אגם בהרים מבט על הים השחור