תאילנד Thailand

טיול מומלץ

מפה

טיפים

מקומות לינה מסעדות מזג האוויר תחבורה עלויות

תמונות

 


תאילנד הינו היום היעד התיירותי הפופולארי ביותר באסיה, בגלל קבלת הפנים החמה שהיא מעניקה לתייר, האתרים המרתקים, החופים הבתולים, הנוף היפה, התרבות המיוחדת, פעילות אתגר. הבירה בנגקוק התפתחה מאוד בשנים אחרונות, אך האזורים הכפריים עם שדות אורז שמרו על המסורת בת מאוד השנים.
 
המרכז השלטוני והדתי של תאילנד היא עיר מודרנית ותוססת, עם חיי יום ולילה מרתקים ואוכל טוב. 
מומלץ לבקר בארמון המלך (Grand Palace) המוקף חומה, שטח ענק עם עשרות מבנים מרשימים, ובו נמצא מקדש ואט- פרה-קאו (Wat Phra Kaew) בו נמצא פסל בודהה מברקת (Emerald Buddha). כדאי לבקר במקדש ואט-פו (Wat Po) הסמוך עם פסל בודהה השוכב (Giant Reclining Buddha) באורך 46 מטרים ולהגיע למקדש הקטן "עמוד העיר" (Lak Muang) בו מתקיימים ריקודים מסורתיים. אפשר להמשיך בסמוך לרובע התרמילאים התוסס והצעיר קאווסאן (Khao San Road). מומלץ לשוט בנהר הצ'אופריה (Chao Phraya) ותעלותיו מהרציף המרכזי, לראות את האוניה המלכותית (Royal Barge), לעלות על פגודת הפורצלן במקדש השחר (Wat Arun). כדאי לטייל ברובע הסיני (Chinatown) עם החנויות המגוונות, לבקר במקדש ואט טרימיט (Wat Trimit) בו שוכן פסל בודהה שכולו עשוי מזהב טהור. מומלץ להגיע למקדש ואט סוטאט (Wat Suthat) הגדול והמרשים. אפשר לבקר בכיכר הדמוקרטיה, לעלות לתצפית על העיר מהר הזהב (Wat Sakhet). כדאי לבקר במקדש אראוואן (Erawan Shrine) בו יש פסל קטן של האל ברהמה בעל ארבעת פנים, לראות את המאמינים בטקסים אופייניים של הגשת מנחות.
מומלץ לערוך קניות בכיכר סיאם (Siam Square) עם בתי הכלבו המרשימים, להגיע לאזור מלון אינדרה (Indra hotel) בו יש מבוך של חנויות ולבקר בשוק יום א' (Chatuchak Weekend Market) הגדול והמיוחד.
ליד בנגקוק כדאי לבקר בפארק "העיר העתיקה" (Ancient City) בו יש שיחזור של מבנים מרחבי תאילנד. אפשר לבקר בפארקי השעשועים החדשים: "עולם החלומות" (Dream World) של שבעת פלאי עולם, חיות בר רבות ב"עולם הספארי" (Safari world) ושלל מופעים המתאימים גם לילדים. בבוקר אפשר לנסוע ולבקר בשוק הצף שבעיירה דמנון סדואק (Damnoen Saduak) המתקיים על סירות ארוכות הזנב בין תעלות צרות ונמצא כשעתיים נסיעה מדרום לבנגקוק. בערב אפשר לבקר ברובע חיי הלילה פאט פונג (Silom Soi Patpong) עם מועדוני בילוי אופייניים.

 
איוטאיה (Ayutthaya) אתר עתיקות מצפון לבנגקוק עם מקדשים שהשתמרו היטב. מומלץ לטייל בין הסטופות הרבות ולעלות עליהן ולראות את המקדש ואט פרה מאחאטאת (Wat Phra Mahathat). 
מומלץ לטייל בין ההריסות של העיר העתיקה סוקוטאי (Sukhothai) הנמצאת מצפון לבנגקוק. 
אפשר לבקר בקנצ'נבורי (Kanchanaburi) הידוע בגשר המפורסם שעל הנהר קוואי (Kwai) שהוא חלק מבניית "מסילת המוות" על ידי שבויים במלחמת העולם השנייה.
פאטייה (Pattaya) עיירת הקיט, הנופש התוססת והפרועה, מלאה בבחורות וחיי לילה סוערים. מומלץ לבקר בגנים הבוטנים נונג נוש (Nong Nooch) עם גן האורכידיאות המרהיב והמופעים המיוחדים.
 
צ'יאנג מאי (Chiang Mai) עיר גדולה שהיא בירת הצפון. מומלץ לטייל ברחובות העיר, לבקר בחלק מהמקדשים הקטנים הנמצאים בסמטאות הרבות. כדאי לבקר במקדש ואט פראטאט דוי סוטפ (Wat Phra That Doi Suthep), לעלות במדרגות הרבות של מעלה הדרקון, לראות את הסטופה מצופת הזהב, הפסלים והנוף של עמק צ'יאנג מאי. מומלץ לבקר ליד צ'יאנג מאי בכפרי האומנויות סאנקאמפנג (Sankampang) ובורסאראנג (Borsarang) בהם יש עבודת מלאכת יד: גילוף בעץ, כלים מלקה, ריקוע, מטריות ססגוניות. בערב כדאי לבקר בשוק הלילה (Night Bazaar) הגדול והססגוני, ולבלות במופע פולקלור, אוכל וריקודים אופיינית לצפון תאילנד.
מומלץ לצאת לטיול הרפתקני באזור פאי (Pai) או מה חונג סון (Mae Hong Son) של יום אחד עד שלושה ימים הכולל נסיעה בג'יפ, טרק רגלי לכפרים של שבטי ההרים (Hill tribe villages), שייט ברפסודת במבוק על נהר, רכיבה חווייתית על פילים במעבה הג'ונגל. בטיול זה רואים את האוכלוסייה המקומית, אורח החיים והתלבושות המיוחדים. אפשר להגיע לעיירה צ'יאנג ראי (Chiang Rai), לבקר בעיירה מסאי (Mae Sai) הנמצאת במפגש הגבולות עם בורמה ולאוס שבאזור "משולש הזהב" (The Golden Triangle) שהיה מרכז לגידול אופיום.

 
פוקט (Phuket) האי הגדול ביותר בתאילנד עם חופים קסומים, חול לבן, עצי קוקוס, ים בצבע טורקיז, אתרי קייט מקסימים. מומלץ ללון במפרץ פאנג נה (Pha Ngan Bay) אזור של טבע מקסים. כדאי לעשות שייט במפרץ "ג'יימס בונד", לראות את האי קו טאפו (Ko Tapu) שנראה כמו שצמחה מהים. אפשר להגיע לעיר קרבי (Krabi) שבסביבתו יש חופים יפים עם פחות תיירים. מומלץ להפליג מפוקט לאי הקטן והיפה קו פיפי (Ko Phi Phi) בו יש שילוב מדהים של הטבע: צמחיה עבותה ירוקה, חול לבן על חוף הים שצבעו טורקיז ושמים כחולים. כדאי לטייל בלשון היבשה ששני חופים משני צידיו, לעלות עד לנקודת התצפית פיפי דון (Phi Phi Don) המדהימה ממנה יש נוף של האי והים מסביב.
קו סמוי (Koh Samui) אחד האיים הקסומים ביותר בתאילנד ובו חופים עטורי דקלים, מפרצונים שלווים, לשונות יבשה מסולעים, מים צלולים. מומלץ להיות בחוף של מפרץ האלמוגים (Coral Bay), לטייל בטבע עם הסלעים המרשימים, לעשות נופש בחופים. קו פנגאן (Koh Pha Ngan) אי טרופי פופולארי בקרב צעירים. מומלץ להיות במפרץ האד רין (Had Rin) הקרוב לאזור הבילויים.

 

 הטיול המומלץ בתאילנד (תחבורה ציבורית וטיולים מאורגנים מקומיים)
יום 1 -  טיסה לבנגקוק Bangkok.
יום 2 -  טיול בבנגקוק Bangkok במרכז העיר, ביקור בארמון המלך עם המקדש ואט- פרה-קאו, סיור במקדש ואט-פו, ביקור במקדש הקטן "עמוד העיר" וטיול ברחוב הישראלים קאווסאן הסמוך.
יום 3 -  טיול באזור בנגקוק Bangkok בבוקר סיור בשוק יום א' המיוחד או טיול לשוק הצף שליד בנגקוק, ביקור במקדש ואט סוטאט, בבית תומפסון ובמרכזי הקניות של כיכר סיאם.בערב סיור במקדש אראוואן ובפאט פונג רובע חיי הלילה.
יום 4 -  טיול בבנגקוק Bangkok שייט בתעלות העיר, ביקור במקדש השחר שליד הנהר. ביקור ברובע הסיני, במקדש ואט טרימיט עם בודהה מזהב טהור. עליה על הר הזהב לתצפית על העיר.
יום 5 -  טיול באזור בנגקוק Bangkok ביקור בפארק "העיר העתיקה" או באחד מפארקי השעשועים שליד בנגקוק.
יום 6 -  נסיעה וטיול באיוטאיה Ayutthaya נסיעה מבנגקוק, סיור בין הסטופות העתיקות וחזרה לבנגקוק. בערב ביקור בשוק הלילה הססגוני.
יום 7 -  טיסה או רכבת לילה מבנגקוק Bangkok לצ'יאנג מאי Chiang Mai וטיול בצ'יאנג מאי בין הסמטאות והמקדשים הקטנים הנחמדים.
יום 8 -  טיול בסביבות צ'יאנג מאי Chiang Mai במקדש ואט פראטאט דוי סוטפ ובכפרי האומנויות. בערב בילוי במופע פולקלור אוכל וריקודים אופיינית.
ימים 9-11 - טיול הרפתקני בצפון תאילנד נסיעה בג'יפ, טרק לשבטי ההרים, שייט ברפסודה על הנהר, רכיבה על פילים. חזרה לצ'יאנג מאי.
יום 12 - טיסה מצ'יאנג מאי Chiang Mai לאי פוקט Phuket ונופש במפרץ פאנג נה.
יום 13 - שיט מפוקט Phuket לקו פיפי Ko Phi Phi טיול ונופש באי הקסום, עליה לנקודת תצפית פיפי דון.
יום 14 - שיט מקו פיפי Ko Phi Phi לפוקט Phuket וטיסה לבנגקוק Bangkok.    
יום 15 - טיסה חזרה מבנגקוק Bangkok.

 

 
המלצות לטיולים קצרים בתאילנד:
3-5 ימים: בנגקוק - ארמונות, מקדשים, חיי העיר
1-2 ימים: מסביב לבנגקוק - איוטאיה, עתיקות (כחול)
3-4 ימים: צפון תאילנד - צ'יאנג מאי, טיול הרפתקני (ירוק)
2-4 ימים: דרום תאילנד - פוקט, קו פיפי (אדום)
 
בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: בנגקוק, צפון או דרום תאילנד.
אפשר לשלב טיול בתאילנד עם ביקור במדינות שכנות: מקדש אנגקור ואט בקמבודיה פרטים על קמבודיה» והעיר העתיקה לואנג פרבנג בלאוס פרטים על לאוס», טבע, שבטים, ערים בוויטנאם פרטים על וייטנאם», מקדשים בבורמה פרטים על בורמה».
 
 

 
מפת תאילנד
 

 

1. העונה המומלצת בתאילנד היא בחודשים אוקטובר - פברואר, מכיוון שזוהי העונה היבשה ומזג האוויר נוח יחסית.  אפשר לטייל גם בחודשי הקיץ יולי - ספטמבר, אך מזג האוויר חם ולח.
2. קיימת טיסה ישירה מישראל לתאילנד, שהינה תחנת בסיס עבור טיסות המשך למדינות דרום מזרח אסיה השכנות.
3. קל מאוד לטייל בתאילנד בתחבורה ציבורית: טיסות, אוטובוסים או רכבת. כדאי לארגן במקום טיולים לאתרים מיוחדים או פעילות אתגר בצפון או בדרום.
4. למטיילים ולתיירים לא נשקפת כל סכנה אישית באתרים התיירותיים או בנסיעה בתחבורה הציבורית. תאילנד אינה מסוכנת, הן מבחינת הביטחון אישי ולא מבחינת גניבות. חשוב להיזהר משימוש בסמים כי העונשים כבדים.
5. תאילנד נחשבת למקום לא יקר למטייל הישראלי והוא יעד פופולארי מאוד.
6. המטבע המקומי הוא באט. הדרך הנוחה ביותר היא לקחת כרטיס אשראי בינלאומי ולהוציא כסף מקומי בכספומטים הנמצאים כמעט בכל מקום. כאמצעי ביטחון מומלץ לקחת סכום מסוים בדולרים מזומנים שאפשר להמירו במקום.
7. כדאי לעשות קניות בתאילנד של בגדים, נעלים, מזכרות, תכשיטים.
8. בתאילנד אין צורך בחיסונים מיוחדים.
9. השפה הרשמית היא תאית. רוב התושבים העובדים בתחומי התיירות מדברים אנגלית ברמה טובה.
10. אפשר לקבל ויזה במעברי הגבול בכניסה לתאילנד או להוציא ויזה מראש בתל אביב.

 

מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 150$
80-150$
פחות מ- 80$

 

דרוג
מלון
כתובת
מספר טלפון
  בנגקוק Bangkok    
A - Siam Kempinski
אתר המלון
Rama 1 Road 991/9
המלצות מטיילים
66-2-1629000
.
C - Thong Ta Resort and Spa
אתר המלון
1894Lad Krabang Road
המלצות מטיילים
66-2-3267259
.
  או נאנג Ao Nang     
C - Red Ginger Chic Resort
אתר המלון
168M. 3, T. Ao Nang, A. Muang, Krabi
המלצות מטיילים
66-75-637999
.
  פוקט Phuket     
B - Royal Paradise Hotel & Spa
אתר המלון
135/23,123/15-16Rat-U-Thit 200 Pee Road, Patong
המלצות מטיילים
66-76-340666
.

 

מסעדות מומלצות    
מסעדה 
כתובת
מספר טלפון
בנגקוק Bangkok    
MBK Center Food Court 6 floor
אתר המסעדה
MBK Building, Phaya Thai Road
המלצות מטיילים
66-2-6209223
.
רוב המסעדות בתאילנד טובות, עם אוכל ממזרח אסיה מגוון, לכן מומלץ לבחור לפי המקומות בהם נמצאים סועדים מקומיים רבים, אך להיזהר כי חלק מהמנות הם חריפות.

 

חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי 
חברה 
פרטים
טיסות פנים
Thai  Airways
אתר החברה

 

  תמונות מתאילנד  
  ארמון המלך בבנגקוק   תצפית על קו פיפי מפיפי דון  וואט פראטאט דוי סוטפ בצ'יאנג מאי
     
  רכיבה על פילים בצפון תאילנד   עתיקות איוטאיה  ארמון המלך בבנגקוק

 

  עתיקות איוטאיה  וואט- פרה-קאו בבנגקוק  ואט טרימיט בבנגקוק  וואט- פרה-קאו בבנגקוק
 
 ואט סוטאט בבנגקוק האי קו טאפו בפוקט    כפרי האומנויות ליד צ'יאנג מאי
     
מפרץ פאנג נה בפוקט    מקדש "עמוד העיר" בבנגקוק   ואט- פרה-קאו בבנגקוק

 

החוף בקו פיפי   חנות מזכרות בבנגקוק  וואט- פרה-קאו בבנגקוק  עצי קוקוס בקו פיפי
 
 וואט- פרה-קאו בבנגקוק  החוף בקו פיפי  נשים של שבטי הצפון
     
 וואט ארון בבנגקוק  שוק יום א' בבנגקוק  קו פיפי