מזרח ארהב Eastern USA

טיול מומלץ

מפה

טיפים

מקומות לינה

מסעדות מזג האוויר תחבורה  עלויות תמונות


במזרח ארה"ב אפשר לבקר בערים גדולות חדשים והיסטוריים, ובאתרי טבע מרשימים בצפון. באזור אפשר לראות את בניו יורק האחת והיחידה, לנסוע במרחבים הפתוחים במרכז המדינה, לרכוב ברכבות הרים בפארקי השעשועים בפלורידה. מקום מרגש ויפה בו יש אתרים מתאימים לכל אחד.

 
ניו יורק (New York)
עיר גדולה מלאה באתרים מרשימים. ניו יורק ידועה כ"התפוח הגדול" עם גורדי שחקים מדהימים, והיא נחשבת למרכז הכלכלי והתרבותי של העולם. מומלץ לטייל באי מנהטן (Manhattan), לבקר בעיר התחתית (Downtown) באזור הבורסה "וול סטריט" (Wall Street), לראות את אתר "הגראונד זירו"; לבקר באנדרטה המרשימה ובמוזיאון ההנצחה שהוקם לזכר קורבנות ה- 11 לספטמבר. משם כדאי לטייל בבטרי פארק (Battery Park) ולשוט במעבורת לפסל החירות (Statue of Liberty) ממנו נשקף נוף יפה של מנהטן. מומלץ לשוט גם לאליס איילנד (Ellis Island) ולבקר בה במוזיאון ההגירה (Immigration Museum). כדאי לחזור למנהטן, לקחת את המטרו לברוקלין ולטייל חזרה על גשר ברוקלין (Brooklyn Bridge) ממנו יש מבט יפה על העיר. אפשר להגיע לאזור הסי-פורט (Seaport) ממנו יוצא שייט בן שעתיים מסביב למנהטן המתאים ליום בהיר, ולהמשיך לרציף 17 (Pier 17) שהוא אזור מסחרי נחמד. מומלץ להגיע לחלק המזרחי של מנהטן התחתון (Lower East Side) שבו התגוררו יהודים שהיגרו לאמריקה ולבקר בו במוזיאון בית הדירות (Tenement Museum). מומלץ להמשיך לסיור ברובע הסיני (Chinatown) הססגוני, ולבקר בשכונות: גריניץ' וילג' (Greenwich Village) וסוהו (SoHo) בהם יש חנויות רבות, מסעדות מגוונות וחיים תוססים.
מידטאון (Midtown) הינו האזור הפופולארי ביותר. כדאי להגיע לכיכר טיימס (Times Square) שנמצאת בצומת הרחובות ברודווי (Broadway) עם השדרה השביעית. במקום יש חנויות, מלונות ועשרות שלטי פרסומת אלקטרוניים צבעוניים. מומלץ לטייל ברחובות המהודרים,כמו השדרה החמישית בה ישנן חנויות רבות, או בשדרות ברודווי החוצה באלכסון את מנהטן. כדאי לבקר באולמות המיוחדים של הספרייה הציבורית (New York Public Library) ולטייל בפארק בריאנט (Bryant Park) הצמוד. מומלץ לבקר בתחנת הרכבת גרנד סנטרל (Grand Central Terminal), מבנה מרשים בו עוברים מדי יום מאות אלפי נוסעים, ולטייל באזור עם הרבה רבי קומות מרשימים, כמו בנין קריסלר (Chrysler Building). כדאי להגיע לבניין אמפייר סטייט (Empire State Building), לעלות במעלית לתצפית פנוראמית מדהימה של העיר ולהמשיך עד האולם העגול "מדיסון סקוור גרדן" (Madison square garden) המיוחד. מומלץ לבקר במוזיאון לאומנות מודרנית (Museum of Modern Art - Moma) בו יש אוסף יפה, להמשיך למרכז רוקפלר (Rockefeller Center) בו יש פסל מוזהב של פרומתאוס ובו אפשר לעלות לתצפית יפה. כדאי לבקר בבניין האו"ם (United Nations Headquarters), לטייל בגנים עם הפסלים המגוונים, לבקר בחדר מועצת הביטחון, ולהמשיך עם רכבל לאי רוזוולט (Roosevelt island) ממנו יש מבט מיוחד על מנהטן ובניין האו"ם.  
אפר מנהטן (Upper Manhattan) אזור של מגורים יוקרתיים ומוזיאונים. אפשר להתחיל את הטיול מכיכר קולומבוס, להמשיך למרכז לינקולן בו נמצאים אולמות הקונצרטים והאופרה, להגיע לבנייני דקוטה (Dakota) המפורסמים ולראות את האנדרטה לרצח גון לנון. מומלץ לבקר במוזיאון הטבע והמדע (Museum of Natural History) המדהים ולטייל בשבילים הרבים של סנטרל פארק (Central Park), הריאה הירוקה הענקית של ניו יורק. כדאי להגיע לצד המזרחי (Upper East Side) ולבקר במוזיאון המטרופולין (The Metropolitan) עם האוסף העצום של יצירות אומנות, ממצאים ארכיאולוגיים ומוצגים מגוונים. כמו כן אפשר לבקר במוזיאון גוגנהיים (Guggenheim Museum) בעל הצורה המיוחדת ובו ישנן תערוכות של אומנות מודרנית. אפשר להמשיך לטייל בחלק הצפוני של סנטרל פארק, ולסייר ברובע הארלם (Harlem) המתחדש, לראות תיאטרון אפולו (Apollo Theater) הידוע, ואחר כך לעלות ברגל לאוניברסיטת קולומביה (Columbia University).
כדאי לטייל במערב מדינת ניו יורק באזור אגמי האצבעות (Finger Lakes), לנסוע לאורך האגמים, לראות את המפלים, ולהגיע לפארק ווטקינס גלן (Watkins Glen) בו אפשר לעשות טיולים ברגל. מומלץ לבקר במוזיאון הזכוכית בקורנינג (Corning glass museum) בעל אוסף יפה. מומלץ להמשיך למפלי הניאגרה (Niagara Falls), לראות אותם מנקודת התצפית בצד האמריקאי ובצד הקנדי. כדאי לשוט בספינת "עלמת הערפל" (Maid of the Mist) עד לבסיסם ולעשות סיור בערב כדי לראות את המפלים המוארים. כדאי לנסוע לאלף האיים (The Thousand Islands) בו אפשר לראות נוף יפה, בתים מרשימים כמו ארמונות, לשוט בין האיים מהעיר קליטון (Clayton) ולעצור במרפסת התצפית (1000 Islands SkyDeck) הנמצאת מעבר לגבול בקנדה.


אזור בצפון מזרח ארה"ב הכולל שש מדינת, עם טבע פראי מרשים וערש האומה האמריקאית. אפשר לעשות טיול שלכת (Fall Foliage) באזור באמצע ספטמבר אך חשוב להגיע בדיוק בזמן המתאים.
כדאי לבקר בבוסטון (Boston) העיר ההיסטורית במדינת מסצ'וסטס (Massachusetts). מומלץ לסייר בשביל החירות (The Freedom Trail) לפי הפס האדום שצבוע על המדרכה ולבקר באתרים ההיסטוריים הרבים שבמסלול זה.
במדינת מיין (Maine) אפשר לטייל ברחובות הציוריות של אי הארמון (New Castle Island) בעיר פורטסמוס (Portsmouth). מומלץ לנסוע לאורך החוף של מדינת מיין ולעצור בעיירות הנחמדות: יורק (York) בה מטיילים במרכז ההיסטורי, קנבונקס (Kennebunks) בה רואים בתי הקיץ, כמו של משפחת בוש. כדאי לנסוע צפונה בכביש הראשי, ממנו אפשר לסטות לנקודות תצפית לחוף הפראי או לעצור בעיירה פריפורט (Freeport) בה אפשר לאכול לובסטרים טעימים. כדאי להגיע לעיירה נמל בר (Bar Harbor) ולבקר בפארק אקדיה (Acadia NP), בו אפשר לטייל ברגל ביער ולנסועה בדרך המעגלית (Park Loop Road) היפה. מומלץ להמשיך למדינת ניו המפשייר (New Hampshire), לטייל בהרים הלבנים (White Mountains) אזור של טבע מרשים, לראות את הר וואשינגטון (Mount Washington), לעלות עם הרכבל (Cannon Aerial Tramway) לנקודת תצפית, לטייל באזור האגן (The Basin) או לנסוע בדרך נוף קאנקאמגוס (Kancamagus Highway). אפשר לנסוע למדינת וורמונט (Vermont) בה יש יערות, הרים ושלכת מדהימה בהרים הירוקים (Green Mountains) בסתיו. מומלץ לעבור במעבורת את אגם צ'מפלין (Lake Champlain) למדינת ניו יורק (New York), לבקר בעיירת הנופש החמודה אוסבלה צ'אם (Ausable Chasm) ולעשות טיולים בטבע ופעילויות אתגר. 

 
הערים ההיסטוריות
כדאי לבקר בפילדלפיה (Philadelphia),הבירה הראשונה של ארה"ב הנמצאת במדינת פנסילבניה (Pennsylvania). מומלץ לטייל באתרים ההיסטוריים: היכל העצמאות (Independence Hall) בו נחתמה מגילת העצמאות ובו ניתן לראות את פעמון החירות הסדוק (Liberty Bell). כדאי לנסוע למחוז לנקסטר (Lancaster County) ולראות את בני כת האיימיש (Amish) שמנהלים אורח חיים מסורתי כמו במאה ה-18  עם כרכרות רתומות לסוסים ולבוש תקופתי.
מומלץ לבקר בוושינגטון (Washington D.C) בירת ארה"ב, עיר המשלבת בניינים מפוארים לצד אתריזיכרון רבים ומרשימים. מומלץ לטייל ב"שדרה הלאומית" (National Mall), לבקר ביד לינקולן (Lincoln Memorial) עם הפסל הגדול של הנשיא, לראות את האנדרטה לנופלים במלחמת וייטנאם (Vietnam Veterans), לעלות על ה"מחט", אתר זיכרון לנשיא וושינגטון (Washington Monument) ממנו נשקף נוף מרשים של העיר. כדאי לבקר בחלק מהמוזיאונים הגדולים והעשירים: מוזיאון הטבע (Museum of Natural History) בו מוצגים דינוזאורים, יהלומים, פרפרים, וחיים באוקיאנוסים, מוזיאון האומנות (National Gallery of Art) עם אוסף גדול של ציורים ופסלים קלאסיים, ומוזיאון החלל והתעופה (National Air and Space) הכולל תצוגת מטוסים וחלליות מכל הזמנים. מומלץ לבקר גם במוזיאון החדשות (Newseum) מבנה מיוחד עם תערוכה אינטראקטיבית, במוזיאון השואה (Holocaust Memorial) המרשים הנמצאים בקרבת מקום או במוזיאון הריגול (International Spy).
כדאי לבקר בגבעת הקפיטול (US Capitol) עם הכיפה המרשימה ועמודי השיש הגדולים או בבית המשפט העליון (Supreme Court) ובספרית הקונגרס (Library of Congress) הגדולה. בשדרות פנסילבניה מומלץ לראות את הבית הלבן (White House) מקום מושבו של נשיא ארצות הברית .בערב אפשר 
לטייל ברובע הבילויים ג'ורג'טאון (Georgetown) או לעשות סיור בעיר המוארת (Moonlight Tour).
כדאי לבקר בשיקאגו (Chicago) שבמדינת אילינוי (Illinois), עיר מודרנית עם רבי קומות מרשימים. מומלץ לקחת טיול מאורגן עם הסברים (Historic Skyscrapers), לעלות לתצפית ממגדל שיקאגו (Chicago tower), לטייל בפארק המילניום היפה בו יש פסלים מרשימים ולסייר על שפת אגם מישיגן (Lake Michigan). 

 
מדינת השמש עם אזורי תיירות ונופש ידועים, ערים גדולות עם אוכלוסיה מגוונת וחוף ים ארוך.
אורלנדו (Orlando) ידועה כמרכז השעשועים והבילויים הגדול ביותר בארה"ב. מומלץ לבלות  כמה ימים באזור, לבקר בדיסניוורלד (Walt Disney World) בו יש אטרקציות רבות: מרכז אפקוט (Epcot) מקום של טכנולוגיה, בידור וביתנים שמייצגות את מדינות העולם הממוקמים מסביב לאגם, עולם האגדות (Magic Kingdom) עם הארצות: הפנטזיות, המחר, ההרפתקאות, הגבולות, ואולפני הוליווד (Hollywood Studios) היפים. מומלץ לראות את התהלוכות המרהיבות בצהרים ובלילה בכל הפארקים. כדאי לבקר בפארק המים (Wet'n Wild) אשר בו ישנם מתקנים מדהימים, בעולם הים (SeaWorld) אקווריום גדול מאוד עם מופעי דולפינים ופעלולים מיוחדים או לעשות סיור באולפני יוניברסל (Universal Orlando) בהם נמצא הפארק עולמו של הארי פוטר (Harry Potter) והופעות מהסרטים. מומלץ ללון בקיסימי (Kissime) בה אפשר לעשות קניות. אפשר לבקר במרכז החלל על שם קנדי (Kennedy Space Center) הנמצא בקיפ קאנאברל (Cape Canaveral), לא רחוק מאורלנדו וממנו יוצאים טיסות לחלל של נאס"א (NASA).
כדאי לבקר במיאמי (Miami), עיר צבעונית, לסייר ברובע הוואנה הקטנה (Little Havana), ולבקר באנדרטת השואה (Holocaust Memorial). מומלץ לנסוע בדרך נוף מס' 1 (A1A expressway) לקי ווסט (Key West), אי הנמצא בנקודה הדרומית ביותר בפלורידה, שבו כדאי לטייל בעיר העתיקה, ולראות את החופים מרהיבים עם עצי הקוקוס.

 
 
דרום ארה"ב - לואיזיאנה (Louisiana)
המדינה ידועה בזכות שילוב של היסטוריה ומסורת ספרדית, צרפתית ואפריקאית עם תרבות אמריקאית. מומלץ לבקר בעיר ניו אורלינס (New Orleans), ששופצה לאחר הוריקן קטרינה. כדאי לסייר ברובע הצרפתי (French Quarter) עם הבניינים המיוחדים, בתי הקפה ולהתרשם מהופעות הרחוב, המוזיקה והפעלולים. מומלץ לטייל בפארקים היפים, לסייר ליד נהר המיסיסיפי הרחב (Mississippi River), ולבלות בערב במועדון עם מוזיקה.

 
 
טיול המומלץ בצפון מזרח ארה"ב וקנדה (נסיעה ברכב שכור)
יום 1 -  טיסה לניו יורק New York
יום 2 -  נסיעה מניו יורק New York לפורטסמוס Portsmouth במדינת מיין Maine דרך מסצ'וסטס. טיול בעיר פורטסמוס ברחובות הציוריות של אי הארמון.
יום 3 -  נסיעה לאורך החוף של מדינת מיין Maine עד נמל בר Bar Harbor טיול במרכז ההיסטורי של העיירה יורק, ביקור בקנבונקס עם בתי הקיץ והנמל הנחמד. נסיעה צפונה בכביש הראשי, עם נוף של חוף פראי, עצירה בעיירה פריפורט בה אפשר לאכול לובסטרים טעימים והגעה לעיירה נמל בר.
יום 4 -  טיול בפארק אקדיה Acadia National Park נסיעה בדרך המעגלית, טיול רגלי ביער ושייט בקנו בפארק.
יום 5 -  נסיעה מנמל בר Bar Harbor במדינת מיין Maine להרים הלבנים White Mountains במדינת ניו המפשייר New Hampshire בדרך מס' 2, בנוף יפה.
יום 6 -  טיול בהרים הלבנים White Mountains נסיעה לאורך כביש מס' 3, מבט אל הר וואשינגטון, עליה עם רכבל לנקודת תצפית, לטייל באזור האגן.
יום 7 -  טיול בהרים הלבנים White Mountains נסיעה בדרך נוף קאנקאמגוס.
יום 8 -  נסיעה דרך מדינת וורמונט Vermont עם יערות, הרים, עיירות וכפרים נחמדים ומעבר במעבורת את אגם צ'מפלין לעיירת הנופש אוסבלה צ'אם במדינת ניו יורק.
יום 9 -  טיול באוסבלה צ'אם Ausable Chasm ונסיעה עד לאלף האיים Thousand Islands. טיול ברגל בטבע בעיירה אוסבלה צ'אם, מעבר לקנדהונסיעה לאורך נהר סט לורנס St Lawrence.
יום 10 - טיול באלף האיים Thousand Islands ונסיעה לטורונטו Toronto עצירה במרפסת התצפית בצד הקנדי, מעבר הגבול חזרה לארה"ב במפרץ אלכסנדר. שייט בין האיים מהעיירה קלאיטון בו רואים את הבתים המרשימים. נסיעה לטורונטו שבקנדה.
יום 11 - טיול בטורונטו Toronto בעיר התחתית, עליה למגדל CN לתצפית על העיר, סיור ברחובות עם המבנים המרשימים. טיול על שפת אגם אונטריו, ביקור במרכזי המסחר והאומנות ובמרכז העיר עם בית העירייה הישן והחדש.
יום 12 - נסיעה מטורונטו Toronto למפלי הניאגרה Niagara falls וטיול במפלים. ביקור בנקודת התצפית בצד הקנדי והאמריקאי, שייט בספינת "עלמת הערפל" עד לבסיס המפלים וסיור בערב עם המפלים המוארים.
יום 13 - נסיעה מבופלו Buffalo וטיול באגמי האצבעות Finger Lakes לאורך האגם היפה קאוקה Keuka Lake וביקור במוזיאון הזכוכית בקורנינג.
יום 14 -  טיול באגמי האצבעות Finger Lakes ובפארק ווטקינס גלן Watkins Glen State Park בו עושים טיולים ברגל. טיול בצד הדרומי של האגמים עם הצוקים המרשימים, הקינונים והמפלים.
יום 15 - נסיעה לניו יורק New York ובדרך ביקור באוניברסיטת קורנל Cornell University בעיר איטקה Ithaca
יום 16 - טיול בניו יורק New York שייט מסביב מנהטן, סיור בהליקופטר מעל לעיר, תצפית מאמפייר סטייט בילדינג, טיול לאורך שדרה ה- 5, מרכז רוקפלר, סיור בברודיי בכיכר טיימס.
יום 17 - טיול בניו יורק New York סיור בפארק אבניו, ביקור בבנין האו"מ, בטרי פארק, פסל החירות ומוזיאון המהגרים, שייט לסטייטן אילנד וטיול רגלי על גשר ברוקלין.
יום 18 - טיול בניו יורק New York בעיר הסינית, בשכונה גריניץ וילג, סיור במרכז לינקולן, ביקור במוזיאון תולדות הטבע, טיול בסנטרל פארק.
יום 19 - טיול בניו יורק New York ביקור במוזיאון המטרופוליטן ובמוזיאון גוגנהים, טיול ברובע אפר מזרח מנהטן החמודה.
יום 20 - טיסה חזרה מניו יורק New York



המלצות לטיולים קצרים במזרח ארה"ב:
4-7 ימים: ניו יורק - מנהטן, מוזיאונים, חיי העיר (אפור)
5-7 ימים: ניו אינגלנד - מיין, ניו המפשייר, וורמונט וצפון מדינת ניו יורק (צהוב)
3-5 ימים: צפון מזרח ארה"ב - בוסטון, מפלי הניאגרה, שיקאגו (שחור)
3-5 ימים: הערים ההיסטוריות - פילדלפיה, וושינגטון (כחול)
3-4 ימים: פלורידה - פארקי שעשועים (ורוד)
2-3 ימים: דרום ארה"ב - ניו אורלינס (חום)

בכל מקום אפשר להישאר יותר ימים כמו: ניו יורק, וושינגטון, הפארקים במערב, קליפורניה, ופלורידה.
אפשר לעשות טיול מקיף בארה"ב 
פרטים על ארה"ב», או לטייל באזורים אחרים של ארה"ב: פארקים וטבע במערב פרטים על מערב ארה"ב».
אפשר לשלב טיול במערב ארה"ב עם ביקור במדינות שכנות: טבע וערים בקנדה (ירוק) מצפון פרטים על קנדה», שייט באיי הקריבים בינם איי בהאמה מפלורידה פרטים על איי בהאמה».
 
מפת מזרח ארה"ב




טיפים
1. אפשר לטייל במזרח ארה"ב בכל עונות השנה, בגלל הגודל שלה. העונה המומלצת לטיול ברוב ארה"ב היא בחודשי אביב, קיץ וסתיו: מאי- אוקטובר בהם מזג האוויר נעים. בפלורידה הדרומית מומלץ לבקר בחודשי החורף: ינואר - אפריל.
2. קיימת טיסה ישירה מישראל למזרח ארה"ב, אך אפשר להגיע גם בטיסה דרך אחת מערי אירופה.
3. הדרך הנוחה ביותר לטייל היא עם רכב שכור. רק בערים ניו יורק, וושינגטון וסן פרנסיסקו אפשר לטייל בתחבורה ציבורית.
4. למטיילים ולתיירים לא נשקפת כל סכנה אישית בארה"ב והיא נחשבת למקום בטוח.
5. ארה"ב נחשבת למקום יקר למטייל הישראלי והוא יעד פופולארי מאוד לטיול.
6. המטבע המקומי הוא דולר אמריקאי. הדרך הנוחה ביותר היא לקחת דולרים מזומנים וכרטיס אשראי בינלאומי שמאפשר להוציא כסף בכספומטים.
7. אפשר לקנות כל דבר בחנויות הרבות ובמרכזי הקניות שבארה"ב.
8. ארה"ב נחשבת בטוחה מבחינה בריאותית, אין סיכונים מיוחדים ואין צורך בחיסונים.
9. השפה הרשמית היא אנגלית.
10. חובה להוציא ויזה מראש לפני שמגיעים לארה"ב בשגרירות האמריקאית שבתל אביב

 
מקומות לינה מומלצים    
A - בתי מלון יוקרה B - מלונות, אכסניות ודירות לכל כיס C - בתי מלון ואכסניות זולים
מעל 120$
60-120$
פחות מ- 60$

דרוג
מלון
כתובת
מספר טלפון
  ניו יורק  New York    
A - The Hotel @ Times square
אתר המלון

.59West 46th Street, New York, NY
המלצות מטיילים
1-212-7192300
.

A - The Milburn Hotel
אתר המלון

242West 76th Street
המלצות מטיילים
1-212-3621006
.

  אורלנדו Orlando    
B - Comfort Inn Maingate
אתר המלון

.7675West Irlo Bronson Hwy, Kissimmee, FL
המלצות מטיילים
1-407-3964000
.

A - Hilton Grand Vacation, Sea World
אתר המלון

.6924Grand Vacations Way, Orlando, FL
המלצות מטיילים
1-407-2390100
.

  שיקאגו Chicago    
A - Howard Johnson Inn Downtown
אתר המלון
.720North LaSalle Street I-90 Chicago, IL
המלצות מטיילים
1-312-6648100
. 
 
מסעדות מומלצות    
מסעדה 
כתובת
מספר טלפון
רוב המסעדות בארה"ב הם בין סבירות לטובות, לכן מומלץ לבחור לפי המקומות בהם נמצאים סועדים רבים.


 
חברות תחבורה מומלצות    
אמצעי 
חברה 
פרטים
השכרת רכב
Rent Car
אתר החברה
 

  תמונות ממזרח ארה"ב   
מבט על ניו יורק מבנין אמפייר סטייט
ניו אינגלנד
הבית הלבן בוואשינגטון
     
מרכז אפקוט באורלנדו פלורידה
ניו אורליאנס במדינת לואיזיאנה
קי ווסט בפלורידה
     
מבט על וואשינגטון מה"מחט"
סנטראל פארק בניו יורק
שער העננים בפארק מילניום בשיקאגו

בית היסטורי בבוסטון
פסל החירוט בניו יורק
שריד ממגדלי התאומים ניו יורק
הבית הלבן בוואשינגטון

דיסניוורד באורלנדו פלורידה
מפלי ניאגרה
בנין האומות המאוחדות בניו יורק
     
וויליאמסבורג 
רוקפלר סנטר בניו יורק
גבעת הקפיטול בוואשינגטון
     
      
לינקולן סנטר בניו יורק
מוזיאון החלל בוואשינגטון
מבט באזור אלף האיים
     
מוזיאון הטבע בוואשינגטון
אולם המים באורלנדו פלורידה
אלייס איילנד בניו יורק